Reklāmu veidi

Mūsdienās pastāv daudz dažādu reklāmu veidi. Ir reklāmas TV, internetā, radio, kā arī uz dažādiem reklāmu plakātiem. Varam redzēt reklāmas praktiski jebkur – arī uz sabiedriskā transporta, uz paplātes kafejnīcā utt. Dažas reklāmas cilvēkus kaitina un krīt uz nerviem, citas reklāmas cilvēkiem patīk, savukārt citas atstāj vienaldzīgus. Taču ne vienmēr tas ir atkarīgs no reklāmas veida. Var būt gan patīkams un interesants reklāmas rullītis, var būt arī aizraujoša reklāma radio vai kāds skaists reklāmas plakāts uz ielas. Tāpat arī tādos veidos var būt šīs te kaitinošās un apnicīgās reklāmas. Visvairāk parasti kaitina tās reklāmas, kuras redzam un dzirdam pārāk bieži. Laikam kompānija nedaudz pārcenšas, tāpēc samaksā lielu naudu, lai viņu produktu reklāma būtu visur, taču tas nemaz nav tik labi – visam ir jābūt ar mēru. Ikviena reklāma var kļūt apnicīga, ja tā ir visur. It īpaši kaitinoša tā kļūst tad, ja tajā ir kāds muļķīgs un kaitinošs teksts vai arī reklāmu ierunā kādā ne pārāk patīkamā balsī. Tāda reklāma, protams, pievērš uzmanību, taču ne vienmēr tas ir pozitīvi. Ar balsi un reklāmas tekstu ir jābūt īpaši rūpīgam tieši radio reklāmām, jo tur ir tikai skaņa. Tāpēc cilvēki šīs reklāmas tikai dzird – ja tur būs nepatīkamas skaņas, tad cilvēkiem nepatiks to klausīties. Savukārt, ja reklāmas plakāts nebūs vizuāli pievilcīgs un izdevies, tad cilvēki uz to neskatīsies un nepievērsīs tam uzmanību. Patiesībā tieši reklāmu video rullītis ir vispateicīgākais reklāmas veids, jo tur ir gan vizuālais, gan audio noformējums. Tā kā cilvēku gaumes ir dažādas, tad nevar uztaisīt tādu reklāmas plakātu, kas pilnīgi visiem liktos pievilcīgs. Taču reklāmas video rullītī būs gan kaut kas skatāms, gan arī klausāms, tāpēc, ja vizuālais noformējums kādam nepatiks, tad varbūt tieši mūzika vai reklāmas teksts piesaistīs uzmanību. Vai arī otrādāk. Tāpēc it kā šie video rullīši ir vieglāk pieejami un var piesaistīt vairāk cilvēku. Protams, ir arī dažādi reklāmas bukleti, kurus cilvēkiem iedod iepērkoties, apmeklējot kādu pasākumu, vienkārši uz ielas vai iemetot pastkastītē. Lielākā daļa šos reklāmas bukletus pat neapskatās un vienkārši izmet ārā. Patiesībā šis reklāmas veids šķiet pats neefektīvākais, it īpaši, ja bukletus dala uz ielas. Ļoti bieži var redzēt, ka cilvēki bukletu paņem, taču pat neapskatoties to izmet jau tuvākajā atkritumu tvertnē. Taču, ja buklets piedāvā kādu atlaidi vai akcijas piedāvājumu, tad ir lielāka iespēja, ka cilvēki šo bukletu ne tikai neizmetīs pie pirmās izdevības, bet arī apskatīsies un varbūt arī apmeklēs reklamēto veikalu vai pakalpojumu sniedzēju. Vēl viens no kaitinošajiem un zināmā mērā neefektīviem reklāmas veidiem ir baneri internetā. It īpaši tādi, kuri izlec pa visu ekrānu, kad apmeklē kādu lapu. Cilvēki parasti nav apmierināti par tādiem, jo viņi vienkārši gribēja kaut ko izlasīt vai apskatīt, bet tā vietā, pa visu ekrānu ir reklāma, kuru nav nemaz tik viegli izslēgt, jo izslēgšanas krustiņš bieži vien ir nedaudz apslēpts. Taču mūsdienās internets saglabā atslēgas vārdus tam, ko tu meklē, tāpēc internetā apmeklējot dažādas lapas, piemēram, Facebook, bieži vien redzi, ka reklamē kaut ko tādu, ko tu nesen esi meklējis un skatījies. Tāda tipa reklāmas ir pat izdevīgas, jo tad tev tiek rādītas tādas preces, kas tev arī interesē, un ir lielāka iespēja, ka tu tās apskatīsi.