Reklāmu triki

Reklāmas ir daļa no mūsu ikdienas. Lai kā arī tās nepatiktu, un no tām gribētos izvairīties – tas tā īsti nav iespējams. Mūsdienās ir ļoti daudz dažādi reklāmu veidi, un reklāmas pamanās “ielīst” visur. Reklāmu mērķis ir piesaistīt pēc iespējas vairāk cilvēku un pārdot savu produktu vai pakalpojumu. Labas un pamanāmas reklāmas nav lēts prieks, tāpēc reklāmu veidotājiem ir svarīgi, lai reklāma izdotos. Tāpēc reklāmu veidotāji bieži vien izmanto dažādus trikus, lai piesaistītu cilvēkus, paliktu atmiņā un radītu vēlmi reklamēto produktu pamēģināt un iegādāties. Klasika ir ar ēdienu reklāmām – ar ēdieniem piestrādā ēdienu stilisti (jā, ir šāds amats), kuri padara jebkuru ēdienu fotogēnisku. Ļoti bieži vērojot ēdienu reklāmas rodas sajūta, ka reklamētais ēdiens būs garšīgs, jo tas ļoti labi izskatās. Realitātē reti kurš ēdiens patiešām izskatās kā reklāmā. Varbūt arī šis produkts ir ļoti labs un garšīgs, taču, ja tas izskatīsies nepievilcīgi, tad cilvēki to nevēlēsies pirkt. Tad bieži reklāmās izmanto dažādas pozitīvas lietas, lai cilvēkiem rastos labas emocijas. Tādējādi, kad veikalā cilvēki ieraudzīs reklamēto, viņiem radīsies pozitīvas asociācijas un emocijas, tādējādi būs lielāka iespēja, ka šo produktu arī izvēlēsies. Šādas pozitīvas lietas ir ļoti daudz – ziedi, saule, smaidīgi cilvēki, bērni, dzīvnieki utt. Principā jebkas, kas ir jauks un kas parasti cilvēkiem patīk. Visi gan jau var iedomāties par šādu reklāmu, un it kā šķiet, ka tajā nav nekā tik ievērojama, un pat nevar atcerēties, ko tieši tur reklamē, taču varbūt zemapziņā mums ir radusies kāda pozitīva asociācija, un tāpēc mēs veikalā paņemam kādas konkrētas firmas produktu. Psiholoģija ir liela reklāmas daļa, pretējā gadījumā būtu grūti panākt, ka cilvēki iegādājas vēlamo produktu. Mūsdienu cilvēks jau ir ļoti pieradis pie reklāmām, tās reti kad pārsteidz un rada interesi, drīzāk tās kaitina un rada negatīvas emocijas, jo tās vienkārši ir visur apkārt. Tāpēc reklāmu veidotāju uzdevums nav viegls un ir jāizmanto dažādi psiholoģiskie paņēmieni. Patiesībā atlaides un cenu samazināšana bieži vien arī ir tāda psiholoģiskā spēle, it īpaši internetveikalos. Bieži apskatot kādu preci varam novērot, ka ir samazināta cena, un šī zemā cena ir spēkā tikai līdz dienas beigām. Loģiski, ka cilvēks uzreiz gribēs nopirkt preci, jo nākamajā dienā šī zemā cena vairs nebūs. Taču patiesībā šī atlaide (jeb patiesā cena) varbūt tāda ir katru dienu, tikai tiek radīts maldīgs priekšstats, ka, ja nenopirksi šo preci šodien, tad neietaupīsi naudu. Dažreiz pārtikas produktu ražotāji samazina kāda produkta izmēru, atstājot tādu pašu cenu. Bieži vien cilvēki pat nepamana, ka produkts ir par 10 vai 20 gramiem vieglāks. Cilvēki bieži vien neiedziļinās vai neapskatās, ko pērk. Ar atlaidēm ir jābūt īpaši uzmanīgiem. Nedrīkst uzreiz ņemt pirmo produktu, kam ir atlaide, jo varbūt produkts, kuram nav atlaide sanāk izdevīgāks – it īpaši, ja produktiem ir dažādi tilpumi. Pie tam, dažreiz atlaide nemaz nav nekāda atlaide – reti kurš no galvas precīzi atceras, cik katrs produkts maksāja pirms tika uzliktas atlaides – varbūt, ka cena nemaz nav mainījusies, taču to neviens nepārbauda un tādās lietās neiedziļinās. Ne tikai reklāmās, bet arī pašā veikalā tiek izmantoti dažādi paņēmieni, lai tu iztērētu daudz naudas – preču izkārtojums un mūzikas izvēle bieži vien nav nejauša.