Kā sevi labāk reklamēt

Varbūt drīzāk nevis reklamēt sevi, bet gan savu uzņēmumu vai preci. Lieliem uzņēmumiem, protams, nav nekādu problēmu iegādāties un pasūtīt labas un kvalitatīvas reklāmas par bargu naudu. Taču ne visiem ir šādas iespējas. Ja esi tikko uzsācis savu biznesu vai esi pašnodarbinātais, tad reklāma ir tieši tas, kas ir nepieciešams. Taču pašas labākās reklāmas maksā daudz – parasti iesācējiem un maziem uzņēmumiem vai IK nav šādu līdzekļu. Taču ne vienmēr ir nepieciešams iztērēt milzīgas naudas summas, lai varētu savu preci vai uzņēmumu reklamēt. Mūsdienās internets ir kā okeāns – tur atrodams viss, un tas arī ir tas, ko cilvēki ikdienā visvairāk izmanto. Reklāmas televīzijā pamazām sāk zaudēt savu ietekmi, jo daudzi vairs TV neskatās (jo var šādam nolūkam izmantot internetu) vai arī izmanto TV priekšrocības, piemēram, skatīties raidījumu ierakstā, kur reklāmas pauzes var vienkārši izlaist. Taču internetā cilvēki pavada arvien vairāk un vairāk laika. Tāpēc tā ir ideāla vieta, kur sevi reklamēt. Sociālie tīkli, protams, ir pirmā lieta, kas ir jāsāk aktīvi lietot. Vismaz kā uzņēmumam – jāizveido uzņēmuma Facebook lapa, Instagram konts un Twitter konts. Ja pašam nav laika regulāri visos sociālajos tīklos ierakstīt kādus jaunumus vai salikt jaunāko preču bildes, tad var palūgt palīdzību kādam pusaudzim – iespējams viņš pat mācēs šos portālus lietot daudz labāk un efektīvāk, kā arī saliks pareizos atslēgas vārdus. Katrā ziņā mūsdienās ir ļoti grūti sākt biznesu, ja tevi nevar atrast internetā. Ja nav izveidota pašam sava mājaslapa, tad vismaz ir jābūt lapai Facebook – tas ir pats minimums. Šajos portālus veicot ierakstus tu arī reklamēsi savu uzņēmumu. Galvenais ir visu darīt regulāri. Sākumā var paiet ilgs laiks, kamēr cilvēki tevi atradīs, taču galvenais ir pacietība un regularitāte. Jācenšas vismaz reizi dienā ielikt kādu bildi vai jaunumu par uzņēmumu. Tas nepieciešams, lai cilvēki neaizmirstu par tevi, taču nevajag arī pārcensties un katru stundu kaut ko postot – tad cilvēkiem var likties, ka tā visa ir par daudz. Jāmēģina arī ik pa laikam izveidot kādi akcijas piedāvājumi vai atlaides, piemēram, kādi atlaižu kodi. Var mēģināt popularizēt sevi, izveidojot klasisko Facebook konkursu, kur cilvēkiem ir jādalās ar ierakstu, lai vinnētu konkursā kādu balvu. Tas noteikti palīdzēs popularizēt uzņēmumu – principā bezmaksas reklāma (ja neskaita balvu). Jāmēģina arī izcelties konkurentu vidū un veidot savu lapu vai bildes kaut kā savādāk, nekā to dara citi – lai tās izceltos un atšķirtos no citām. Tas nav nemaz tik viegls uzdevums, taču, ja izdosies atrast kādu oriģinālu metodi, tad būs daudz vieglāk piesaistīt cilvēkus, nevis tad, ja būsi tikai viens no daudziem. Protams, viss atkarīgs no piedāvātajām precēm. Ja tas ir pats par sevi kaut kas oriģināls, kaut kas tāds, ko nepiedāvā pārāk daudz citi cilvēki, tad reklāma nebūs tik svarīga. Taču, ja tā ir tāda prece, kuru piedāvā ļoti daudzi, tad reklāma ir ļoti būtiska. Galvenais šajā reklamēšanas procesā ir neaizbiedēt cilvēkus ar pārlieku uzmācību. Un arī nedrīkst par saviem sekotājiem aizmirst pavisam. Vari arī nedaudz pašpikot no citiem līdzīgiem uzņēmumiem – kādi ir viņu profili sociālajos tīklos, un mēģināt darīt ko līdzīgu. Vēlāk jau radīsies pašam kādas labas idejas, taču skatīšanās uz citiem ir labs veids kā to visu apgūt.