Interesanti fakti par reklāmām

Kā jau par ikvienu nozari, arī par reklāmām ir dažādi interesanti un pat neparasti fakti. Reklāmas ir tā lieta, ko pazīst ikviens no mums. Arī tad, ja TV tev nemaz mājās nav, tāpat reklāmas ir visur – gan radio, gan internetā, gan arī uz ielas – dažādi reklāmu stendi, reklāmas uz automašīnām utt. Būtībā neviens nav pasargāts no reklāmu redzēšanas. Cita lieta – vai tām tiek pievērsta apzināta vai neapzināta uzmanība. Katrā ziņā, reklāmas nav tikai garlaicīgs un apnicīgs traucēklis, tās mēdz arī būt interesantas un aizraujošas. Ir izpētīts, ka dzīves laikā cilvēks vidēji noskatās aptuveni 2 miljonus reklāmu – tas ir ļoti daudz. Ņemot vērā, ka viena reklāma ir vidēji 30 sekundes gara, tad reklāmas noskatītās reklāmas aizņem salīdzinoši daudz laika. Kaut gan šobrīd no reklāmām var nedaudz izvairīties – TV ir opcija patīt reklāmas uz priekšu, ja skaties ierakstu, ne tiešraidi. Tādējādi vēlamo filmu vai raidījumu vari noskatīties ātrāk – sākt skatīties nedaudz vēlāk, un reklāmas vienkārši pārtīt uz priekšu. Taču tas, protams, ne vienmēr ir iespējams, tāpēc rezultātā tāpat mēs dzīves laikā noskatāmies ļoti daudz reklāmu. Ja reklāmā parādās pulkstenis (ar rādītājiem), tad pievērs tam uzmanību – parasti tas rāda 10:10, jo tādējādi rādītāji it kā atgādina smaidu. Savukārt tas izraisa pozitīvas emocijas skatītājos un raisa pozitīvu attieksmi pret reklamēto produktu. Mūsdienās labas reklāmas (un reklāmas labās vietās) maksā daudz naudas, taču pati pirmā maksas reklāma parādījās 1704. gadā. Tā bija kāda reklāma avīzē par nekustamā īpašuma pārdošanu. Savukārt ēdiena reklāmas ir pavisam dīvaina sfēra. Ir pat tāda lieta kā ēdiena stilisti – viņi apstrādā ēdienu tā, lai tas būtu fotogēnisks un labi un garšīgi izskatītos. Ne vienmēr reklamētais produkts izskatās tāds, kuru uzreiz gribētu apēst, tāpēc tas tiek dažādi apstrādāts. Piemēram, dzērienu reklāmās ledus gabaliņi nav īsti – tos veido no akrila. Piemēram, ceptu gaļu bieži vien piekrāso, lai tā izskatītos labāk. Arī citus produktus bieži vien apstrādā ar dažādām vielām, tāpēc šie produkti beigās nemaz nav ēdami (taču izskatās ļoti garšīgi). Bieži taču esam redzējuši reklāmās dažādus ēdienus un produktus, kurus labprāt gribētu uzreiz apēst, jo tie izskatās tik ļoti garšīgi un labi. Reālais produkts varbūt arī ir labs, taču tas realitātē gandrīz nekad neizskatīsies tieši tāds, kādu to redzam reklāmās. Pārtikas ražotāji arī ir tā grupa, kura veido visvairāk reklāmu. Dziesmas, kuras izmanto reklāmās var kļūt ļoti populāras. Bieži vien, izdzirdot dziesmu mēs sākam domāt par to, kurā reklāmā mēs šo dziesmu dzirdējām. Bieži cilvēki reklāmu laikā dara kaut ko citu, tāpēc pašu reklāmu neredz, taču skaņu neviens parasti neizslēdz. Tāpēc arī šīs melodijas paliek prātā – tās ir īsas, pārsvarā diezgan lipīgas, turklāt tās dzirdam diezgan regulāri. Ir pieņemts uzskatīt, ka tieši reklāma ir pats ietekmīgākais un ienesīgākais mākslas veids pasaulē. Tā tas arī ir, jo reklāma bieži darbojas uz mūsu zemapziņu. Reklāmas veidotāji regulāri izmanto cilvēku psiholoģiskās vajadzības kārti – šādas metodes ļoti labi iedarbojas pavisam neapzināti. Paši to varbūt nemaz nemanām, taču veikalā izvēlamies kādu produktu tāpēc, ka tā reklāma ir kaut kā iedarbojusies uz mūsu zemapziņu. Psiholoģija ir ļoti nozīmīgs reklāmas faktors.