25.kadrs

Reklāmu rullīši ir visur – TV nav iedomājams bez kārtējām reklāmām. Mūsdienās TV katru dienu skatās ļoti liels cilvēku daudzums. It kā ir iespējams arī skatīties filmas un raidījumus internetā, kur it kā nav reklāmu, taču arī tur tās ir. Ja mēģini skatīties internetā filmu, tad pirms vari sākt skatīties ir jānoskatās reklāma – parasti 30 līdz 80 sekunžu garumā. Šo reklāmu nekādi nevar ne izlaist, ne pārtīt. It kā pašā filmas vai raidījuma laikā reklāmu nav (kaut gan dažreiz tādas ik pa laikam ir – parasti minūti vai pusotru garas), bet tāpat tās sanāk redzēt. Šāds variants, protams, ir labāks nekā TV reklāmu pauzes, kuras mēdz būt pat 10 minūšu garas. Lai nu kā, bet daudzi ir dzirdējuši par tādu lietu kā noslēpumainais 25. kadrs. Tas ir kadrs, kuru mēs ar aci tā īsti neuztveram, taču to uztver mūsu zemapziņa. Ar šāda kadra palīdzību it kā varot nemanāmi nodot kādu informāciju. Šis mītiem apveltītais kadrs var būt gan filmās, gan reklāmās, taču reklāmām šāds kadrs būtu ļoti izdevīgs. Taču vai tas patiešām strādā? Šī kadra rādīšana TV ir aizliegta, taču vai patiešām tiek pārbaudīts viss, ko rāda TV? Šis kadrs ir aizliegts, jo tas it kā neapzināti ietekmē cilvēkus – notiek tāda kā hipnotizēšana. Daudzām kompānijām kas tāds noteikti ir ļoti izdevīgs, jo tādējādi var vieglāk cilvēkus pārliecināt iegādāties viņu produktus. Cilvēki, piemēram, vēro filmu, kurā 25. kadrā tiek parādīts kāds dzēriens, un daudzi pēc filmas noskatīšanās pēkšņi sagrib tieši šo dzērienu. Ja filmās kas tāds tiek ielikts, tad kompānija, kas pārdod produktu par to noteikti samaksā diezgan lielu naudu. Taču, ja šāds kadrs tiek pievienots reklāmai, tad šī reklāma kļūst daudz efektīvāka – nemaz neskatoties uz to, kāda ir pati reklāma, jo galvenais ir šis kadrs. Ir veikti daudz dažādi pētījumi par šo kadru. Tas viss notiek tik ātri (gluži kā ātrie kredīti internetā jau šodien), ka cilvēk acs šāda kadra esamību nemaz nepamana, taču teorētiski to pamana un nofiksē smadzenes. Tāpēc šāds kadrs ir bīstams, jo tu pats nemaz neapzinies, ko tieši tu esi redzējis. Tomēr šī kadra esamība tiek apšaubīta. Ir daudz pētījumu, kuros it kā ir pierādīts, ka šāds kadrs nav īsti iespējams – tādu var ielikt reklāmas rullītī, taču cilvēks to nespēs uztvert, turklāt, ne tikai ar acīm, bet arī zemapziņā nē. Domas par 25.kadra esamību un to, kā tas darbojas ļoti atšķiras. Daudzi saka, ka šāds kadrs darbojas tāpēc, ka cilvēks pats tic, ka tur ir šis kadrs un pats sevi noskaņo. Piemēram, ja tev pateiks, ka noskatoties kādu video, kurā ir šis kadrs tu pēkšņi ļoti gribēsi ēst vai dzert, vai iegādāties kādu konkrētu produktu, tad ir liela iespēja, ka tā arī būs – jo tu jau pirms tam noskaņojies, ka tā būs. Taču, ja tu šo video skatītos iepriekš nezinot, kam būtu jānotiek, tad lielākoties nekas tāds arī nenotiktu. Cilvēks pats var sevi noskaņot uz ļoti daudz ko, arī neapzināti. Taču, ja šis kadrs neeksistē, ja tas ir tikai mīts un šis kadrs nespēj ietekmēt cilvēkus, tad kāpēc tas ir aizliegts TV? Iespējams, ka mēs tā arī nekad neuzzināsim, kā tur patiesībā ar to visu ir.